Lightyear, cea mai interesantă mașină: când va fi lansată, cât costă
Lightyear, un startup olandez care dezvoltă o mașină cu energie solară cu rază lungă de acțiune, a anunțat astăzi că a strâns 86 de milioane de euro în timp ce se pregătește să înceapă producția primului său vehicul în lunile următoare.
În timp ce istoria recentă este plină de exemple de prototipuri de vehicule alimentate cu energie solară, mișcarea în plină dezvoltare a mașinilor electrice s-a limitat până acum în mare parte la automobile care trebuie conectate la rețea pentru a se încărca sau la vehicule electrice hibride (HEV) care se autoîncarcă în timp ce merg.
Cu toate acestea, o serie de companii fac eforturi pentru ca mașinile cu energie solară să devină o realitate pe piața de masă, cum ar fi Sonos Motors din Germania, care a dezvăluit recent designul final de producție al vehiculului său electric solar inaugural, programat să fie lansat în 2023. Și Lightyear, un startup vechi de șase ani care și-a debutat prototipul în 2019 și care a strâns anterior mai mult de 100 de milioane de dolari.
Conducerea schimbării
Introducerea încărcării solare în vehiculele electrice rezolvă în esență două probleme într-una — șoferii nu trebuie să-și facă griji atât de mult cu privire la locul în care se află cea mai apropiată stație de încărcare, deoarece mașina se poate încărca în mod constant în timp ce sunt parcate. Și șoferii pot călători mai departe fără a fi nevoiți să fie conectați la priză, Lightyear promițând o autonomie de peste 900 de km cu o singură încărcare. Acest lucru depinde, desigur, în mare măsură de obiceiurile individuale de conducere, precum și de perioada anului, având în vedere că lumina soarelui este esențială.
Lightyear este programat să înceapă producția mașinii Lightyear 0 în toamna viitoare, costând potențialii cumpărători 250.000 de euro. În tandem, Lightyear lucrează deja la următorul, Lightyear 2, care este modelul său complet pentru piața de masă, care are un preț de pornire mai accesibil de 30.000 de euro – se așteaptă să ajungă în producție în 2025.
Cea mai recentă injecție de numerar a Lightyear include capital de la un consorțiu public de finanțatori care include Invest-NL, o companie de investiții înființată de Ministerul olandez de Finanțe în 2020, și fonduri private de la SHV și Dela.
„În mediul actual de piață, tehnologia noastră are un potențial incredibil de influență pozitivă a societății, așa că văd investițiile de acest calibru ca o dovadă a viziunii de produs a Lightyear”, a declarat CEO-ul și cofondatorul Lightyear, Lex Hoefsloot, într-un comunicat. „Lightyear rămâne pe drumul cel bun să livreze prima sa mașină solară din lume și să lucreze pentru un viitor mai durabil.”